HTML

Ezmiez?

Lesz itt mindenféle-földijó, pirosalma-mogyoró, meg persze egy kis onlájn-napló írás, hogy minden klappoljon. ((:

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A legutóbbi kommentek:

  • kisemma: Meleg fogadtatás, hmm...Egyből az Intelligens Fűtőfólia jutott az eszembe. Az utóbbi időben egyre ... (2021.04.16. 10:58) Most olvastam:
  • kisemma: Hello ismét :) Előbb írtam a harmadik generációs fűtőfóliáról. Rátaláltam az Intelligens Fűtőfóliá... (2021.04.16. 09:04) Néznivaló
  • kisemma: Az utóbbi időben egyre többet hallok az elektromos infra fűtésről. Találtam egy szuper oldalt, aho... (2021.04.16. 09:03) Néznivaló
  • pingwin: @Etain: 'ha nem nyomdai minőségben ad meg sokszámos értékeket' akkor, hacsak a monitor nincs kali... (2013.08.31. 15:27) Érdeklődés
  • pingwin: ha megfelelő szögből nézem sárga (2013.08.31. 15:25) Érdeklődés
  • Utolsó 20

A legolvasottabb posztjaim:

Matlab, a virtuál-eb

Címkék

2010 (1) ambra medda (1) arc (0) aron wiesenfeld (0) bálint nap (2) barátság (1) bemutatkozás (1) bögre (1) boronkay linda (1) britains best (1) cica (1) csaptelep (1) csárda (1) cukiság (3) debrecen (0) dizájn (26) donna.hu (5) édesség (2) ego (1) élmény (0) emberiség (1) én (27) enzo enea (1) építészet (2) esernyő (1) expo (1) falimatrica (1) falióra (1) falmatrica (1) faltetoválás (1) felvi (1) flashbag (1) fossil (1) gondolkodom (3) grenadilfa (1) gressi (1) gumikacsa (1) halál (0) hangulatvilágítás (1) hévíz (1) hexa (1) holons (0) horváth (2) izék (1) játék (1) jegesmedve (0) kanapé (0) karácsony (1) karóra (1) kép (2) kisegér (1) kludi (1) köszöntő (1) ksz (2) kultúra (1) labamba (1) lakberendezés (2) lakberendező (1) lakberendezo (1) lámpa (1) lázár ervin (0) led (1) litracon (1) living colors (1) lótusz (1) magyar (1) mákostészta (1) malac (1) mandarin (1) mária (1) matlab (2) meleg fogadtatás (1) melltartó (1) mém (1) mi/eb (4) mókás (1) mr jones watches (1) névnap (1) néznivaló (1) nyár (1) olvasnivaló (0) oooms (1) pantone (0) párizs (1) pavilon (1) pécs (1) pendrive (1) philips (2) pillás (0) pipacs (1) plakát (0) program (2) ráday mihály (1) radiator (1) rajz (3) sandisk (1) shanghai (1) smink (1) solar tile systems (0) só bors szóró (1) swarovski (2) szabadalom (0) szerelem (0) szilikontappancs (1) színek (1) színterápia (1) szivárvány (1) szomszédtündér (1) szülinap (1) tavaszváró (1) teddy (1) the mummy returns (1) times square (1) tmt (0) tükör (1) tulip (1) turbo (1) t home (0) üveg (1) városvédő műsor (1) vége (1) victor (0) videó (1) világmegváltás (1) virginia satir (0) vizsga (2) wall e (1) wishlist (1) zaha hadid (1) zene (9) zipzip (1)

MI/EB 3.

2008.06.04. 00:36 :: Etain

Közérdekű közlemény azok számára, akiknek "inge". (: (A mérnökök, a mindenféle kevésbé mérnökösködő átlagemberek és a gagyibb és kevésbé gagyibb szórólapok szövegeit lektoráló emberegyedek előnyben.)

Helység lehet Bergengócia, Budapest, Honolulu és Zsákos Frodó lakhelye is, de létezik ám egy olyan szó is, amit úgy kellene írni, hogy helyiség. Ez utóbbi lehet pl. a WC, a nappali, a pizzázó kerthelyisége, de akár a fülem mögötti "kispolcos" minikönyvtárszoba is.

Vili, ugye?

Hörr és morr.

7 komment

Címkék: mi/eb

A bejegyzés trackback címe:

https://etain.blog.hu/api/trackback/id/tr53502437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

érettségi óta nekem is sokat esett a helyesírásom, de nagyon bírom a magyar nyelvet, tök érdekes sztem!! éljenek a magyarok! :)
reggelente én is látok durva helyesírási hibát egy kolduló nőnél, de azon nem szörnyülködöm annyira, el tudom képzelni, hogy még szándékos is, mert rendszeresen előfordul ilyen a kis transzparenseken.. talán, hogy még szerencsétlenebbeknek tűnjenek?!
Nem lennék IQ fighter? Nem értem :-( .
Balázs:

Nincs a posztnak mögöttes jelentéstartalma, csak elszakadt a cérnám. (: (Egyébként már befűztem egy minőségi hímzőfonalat, ami vastagsága okán remélhetőleg jóval hosszabb ideig bírja majd, mint cérnásabbik elődje.)

HV:

(: Én azóta bizonytalanodom el rendszeresen, amióta betettem virtuálvirgácsaimat egy fórumra. (A kisúly volt a legdurvább, amit leírva láttam - ha ehhez viszonyítok, végülis nincs okom panaszra. Na, ki találja ki, hogy mi a kisúly?:)


Jé, én még sosem tapasztalatam ilyet. Táblás koldulót már eleve ritkán látok, de durva helyesírással kipingált táblájút mégritkábban. Nahát!

Ettől mindenesetre sosem tudnék úgy elborzadni, mint attól, hogy többé-kevésbé tanult emberek egész sokaságában nyilvánvalóan nincs meg az igény arra, hogy a lehető leghelyesebben használják a saját anyanyelvüket, ill. hogy annak az írott szövegnek, amit kiadnak a kicsi kezeik közül, a minimálisnál egy kicsit nagyobb figyelmet szenteljenek.

Persze a nemhelyesírás-ügyében is vannak fokozatok, de hajlamos vagyok nagyon elkeseredni időnként. (:


Hú, egy idevágó eset:

Az öcsém összetörte magát a suliban, néhány osztálytársa pedig a "Jó bulást!" szövegű cetlivel kívánt neki jobbulást. (Szeptembertől már ötödikesek lesznek a kis drágáim.)
Az emlékkönyvekben is olvastam már cifra dolgokat, de ettől padlót fogtam. ((:

El nem tudom képzelni, a szülők mit csinálnak otthon a lurkókkal...
Ui.: Természetesen én sem vagyok tökéletes (sem helyesírás-ügyileg, sem általánosságban), de törekszem a fejlődésre.
Még ha a helység, helyiség lenne a legnagyobb probléma...
Ó, persze... Ez az egész csak a jéghegy csúcsa. (:

Nem akartam belemenni nagyon a témába társadalmi szintű általánosításokat téve, nem akartam azt taglalni, mennyi minden múlik a szülőkön, ill. az általuk közvetített értékrend milyenségén, a tágabb környezeten, az egyén személyes értelmi és érzelmi intelligenciáján, nameg a mindenféle hatásokon, amelyek egy embert élete során érnek, de kétségtelen, hogy ez is megérne egy misét. Nekem most csak elszakadt a cérnám, és pont a helység-helyiség vonatkozásában. (:
süti beállítások módosítása