HTML

Ezmiez?

Lesz itt mindenféle-földijó, pirosalma-mogyoró, meg persze egy kis onlájn-napló írás, hogy minden klappoljon. ((:

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A legutóbbi kommentek:

  • kisemma: Meleg fogadtatás, hmm...Egyből az Intelligens Fűtőfólia jutott az eszembe. Az utóbbi időben egyre ... (2021.04.16. 10:58) Most olvastam:
  • kisemma: Hello ismét :) Előbb írtam a harmadik generációs fűtőfóliáról. Rátaláltam az Intelligens Fűtőfóliá... (2021.04.16. 09:04) Néznivaló
  • kisemma: Az utóbbi időben egyre többet hallok az elektromos infra fűtésről. Találtam egy szuper oldalt, aho... (2021.04.16. 09:03) Néznivaló
  • pingwin: @Etain: 'ha nem nyomdai minőségben ad meg sokszámos értékeket' akkor, hacsak a monitor nincs kali... (2013.08.31. 15:27) Érdeklődés
  • pingwin: ha megfelelő szögből nézem sárga (2013.08.31. 15:25) Érdeklődés
  • Utolsó 20

A legolvasottabb posztjaim:

Matlab, a virtuál-eb

Címkék

2010 (1) ambra medda (1) arc (0) aron wiesenfeld (0) bálint nap (2) barátság (1) bemutatkozás (1) bögre (1) boronkay linda (1) britains best (1) cica (1) csaptelep (1) csárda (1) cukiság (3) debrecen (0) dizájn (26) donna.hu (5) édesség (2) ego (1) élmény (0) emberiség (1) én (27) enzo enea (1) építészet (2) esernyő (1) expo (1) falimatrica (1) falióra (1) falmatrica (1) faltetoválás (1) felvi (1) flashbag (1) fossil (1) gondolkodom (3) grenadilfa (1) gressi (1) gumikacsa (1) halál (0) hangulatvilágítás (1) hévíz (1) hexa (1) holons (0) horváth (2) izék (1) játék (1) jegesmedve (0) kanapé (0) karácsony (1) karóra (1) kép (2) kisegér (1) kludi (1) köszöntő (1) ksz (2) kultúra (1) labamba (1) lakberendezés (2) lakberendező (1) lakberendezo (1) lámpa (1) lázár ervin (0) led (1) litracon (1) living colors (1) lótusz (1) magyar (1) mákostészta (1) malac (1) mandarin (1) mária (1) matlab (2) meleg fogadtatás (1) melltartó (1) mém (1) mi/eb (4) mókás (1) mr jones watches (1) névnap (1) néznivaló (1) nyár (1) olvasnivaló (0) oooms (1) pantone (0) párizs (1) pavilon (1) pécs (1) pendrive (1) philips (2) pillás (0) pipacs (1) plakát (0) program (2) ráday mihály (1) radiator (1) rajz (3) sandisk (1) shanghai (1) smink (1) solar tile systems (0) só bors szóró (1) swarovski (2) szabadalom (0) szerelem (0) szilikontappancs (1) színek (1) színterápia (1) szivárvány (1) szomszédtündér (1) szülinap (1) tavaszváró (1) teddy (1) the mummy returns (1) times square (1) tmt (0) tükör (1) tulip (1) turbo (1) t home (0) üveg (1) városvédő műsor (1) vége (1) victor (0) videó (1) világmegváltás (1) virginia satir (0) vizsga (2) wall e (1) wishlist (1) zaha hadid (1) zene (9) zipzip (1)

Cogito, ergo sum.

2008.04.03. 23:49 :: Etain

Életem eddigi legmókásabb ám igen elmés aranyköpése az érettségi időszakában fogalmazódott meg bennem. Elmeséltem nagy somolyogva pár osztálytársamnak, ám mikor rájöttek, hogy ezt a csodát nem áll szándékomban megosztani a matekra okítani próbáló tanárnővel, addig-addig győzködtek, míg végül beadtam a derekam.
(: Most is látom még magam előtt Grószi arcát, mikor kifejtettem, hogy a tanultakkal ellentétben a szorzás tagjai bizony nem minden esetben felcserélhetők, hiszen belegondolni is rémes, mi történhete, ha a betegek a bogyóikból nem 1x3-as adagokat nyelnének szorgosan, hanem 3x1-eseket.

Grószi akkor azt mondta, ezt az össssszes osztályában el fogja mondani, ám ha tartja is magát az elgondolásához, abban azért biztos lehetek, hogy nem leszek olyan híres ezzel a kis bölcselkedéssel, mint pl. Descartes az övével. Na nem mintha az ő babérjaira törnék. ((:

...


 


Cogito, ergo sum. Nyilván mindenki hallotta már ezt a Descartes idézetet legalább 1x az élete során, és remélhetőleg legalább 1x annak is utánajárt mindenki, hogy mit jelent ez, ha esetleg nem tudta meg rögtön a következő percekben.
Én magam utoljára a gimiben hallottam, ám most hirtelen figyelmet követelt magának, kiintegetve a szürkeállományom egy mély barázdájából. (:

Az egész úgy kezdődött, hogy egy beszélgetésen gondolkodtam, amit egy a szívemnek nagyon kedves virtuálismerősöm blogján folytattunk az életről, a boldogságról, a célokról.  A legtöbb esetben fantasztikusan gondolatébresztő dolgokat ír le, de számomra ez volt az első olyan posztja, amivel egy érzékenyebb, még kiforratlan részemre tapintott. Izgatottan vettem számba a föltoluló gondolataimat és érzéseimet, amelyeknek a mennyiségére az első kommentek is rátettek egy lapáttal, úgyhogy vadul rendszerezni kezdtem ezeket, hogy értelmes ember módjára képes legyek velük is közölni a mondanivalómat. (:

Korábban már több helyen is (itt is, a Felmondtam-ban) el-elpöttyintettem a véleményemet az említett témá(k)ról, ám ekkor szántam elég időt arra először, hogy végiggondoljak és pontosan megfogalmazzak mindent. Addig csak éreztem a szavakat, mostmár talán ki is tudnám mondani azokat szép kerek mondatokba rendezve, ha a szükség úgy hozná. (Kellene azért némi körítés, mint a "nehezebb" témákhoz általában. Csend, nyugalom, hangulatvilágítás, esetleg egy kis bor, ilyesmi. Néha még mindig nehezemre esik nem belepirulni, ha észreveszem, hogy valaki TÉNYLEG figyel rám és minden idegszálával rám koncentrál.)


Kikristályosodott gondolatok ide, gondosan megszerkesztett mondatok oda, lelki szemeim filmvásznán most úszott csak be a képbe a The End felirat. (:
Eszembe jutott Descartes, meg az ő gyakran emlegetett cogito ergo sumja, és mintha megvilágosodtam volna, úgy terült szét a tegnapi step aerobictól rózsás arcomon a vigyor.


 

Gondolkodom, tehát vagyok.

 


Jó, persze, Descartes barokkos elgondolásával össze sem hasonlítható az én értelmezésem, hiszen ő a lélek létezésének bizonyítékát kereste, a test és a szellem kapcsolatát forszírozta, de úgy vélem, valamelyest azért igazolja az általam is képviselt, 2008-as évjáratú elgondolás helyességét ez a tétel. (Hm?)

 

Apropo, ki látta már a Ghost in the shell c. japán rajzfilmet? Én azért kedvelem nagyon, mert azon túl, hogy az európai szemnek különleges látványt nyújt, túlmutat önmagán és töprengésre késztet.

 


7 komment

Címkék: gondolkodom

A bejegyzés trackback címe:

https://etain.blog.hu/api/trackback/id/tr25410532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drága Etain,

Gratulálok! A gondolkodás maga az élet, a tudatosság is. Bár ez közhelynek hangzik, hogy írjam le pontosabban? Ha nem gondolkodsz, nem a saját, hanem mások életét éled. Az elvárások szerintit.
Mennyire vártam már az írásaidat! :-)No és mikor modnod ki őket? Legyek én a kívűncsi meghallgató/elolvasó? :-) Szívesen!
Amúgy "megszületnek a szavak" - ha érdekel, olvasd el Michael Ende Momo című könyvét, főként a végén a szívvirágos részt... :-) Ez nagyon ide illik. :-)
ui: a nekem szánt szép szavaidat nagyon köszönöm! :-)
hűű, bocs az elírásokért... :-(
((: De jó, hogy írtál!
A könyvet talán megkapom a születésnapomra, de ha nem, hát majd megajándékozom magam vele. Van ám egy kívánságlistám külön a könyveknek is. ((: Köszönöm szépen az ajánlást!

Izé, az írásról...
Azt hiszem, írok Neked egy ímélt a napokban. [:

Várom a mailedet! :-) És a születő szavakat... :-)
Ghost in the Shell: én láttam, első és második részt is, de jó, hogy eszembe juttattad, mert már ezer éve...:)Azt hiszem, előveszem újra :)Ez úgyis többször-nézős ;)
Jaaa, és készült ám sorozat is belőle...:)
Én a második részt nem láttam még sajnos, a sorozatról azonban nem is tudtam! Nahát!

Én nem ütöttem volna agyon ezt a remek filmet egy sorozat-adaptációval, habár ki tudja?! Lehet, hogy képesek voltak megtartani a hangulatot és a történet gondolatiságát. Te láttál részeket a sorozatból, Strange?
még nem láttam részeket, de már meg van itthon, a kedvesem nézte, ő imádta :)
süti beállítások módosítása